آخرین خبرها
Home » نحوه از سرگیری دانلود نیمه تمام

نحوه از سرگیری دانلود نیمه تمام

بعضی مواقع دانلود یک فایل را نرم افزار اینترنت دانلود منیجر انجام دادیم و شاید تا نصفه یا حتی 99 درصد رسیده باشد ولی دانلود تکمیل نشده است. راه حل اول این است که روی resume کلیک کنیم تا دانلود سرگرفته شود اگه دانلود فایل از سرگرفته شد که هیچ ولی اگر اخطار داد  مراحل زیر دنبال کنید:

برای این که برنامه بتونه ادامه فایل رو از روی لینک پیدا کنه لازمه که روی اسم فایل راست کلیک کنید و اگه برنامه فارسی هست “بازیابی آدرس فایل” رو بزنید و اگه انگلیسی هست “Refresh download Adrress” رو بزنید.وقتی این دکمه رو می زنید یه سوال از شما پرسیده میشه که توضیح داده این دکمه برای چی هست.شما OK رو بزنید.وقتی OK رو می زنید یه پنجره ی کوچک براتون باز میکنه که یه دکمه به نام cancel داره.اصلا این دکمه رو فشار ندید.کاری به این پنجره نداشته باشید.این صفحه منتظر وارد کردن ادرس دانلود هست.برنامه IDM بطور خودکار مرورگر پیشفرضتون رو باز میکنه و اون صفحه ای که لینک دانلود در آن هست را براتون باز میکنه.کافیه شما اون دکمه ی دانلودی رو که قبلا زده بودید رو دوباره بزنید.

وقتی اینکارو میکنید اون پنجره ای که فقط دکمه CANCEL رو داشت از بین میره و یه پیغام مبنی بر این که لینک یا ادرس جدید با موفقیت پیدا شد و بعد در برنامه دانلود منیجر روی فیلم کلیک کرده و روی resume (در نسخه فارسی: ادامه)کلیک تا به درستی ادامه دانلود سرگرفته شود.

هر زمانی که ادامه دانلود مشکل داشت همین مراحل را طی نمایید

***

روش دیگری که میتونه مفید واقع بشه اینه:

آموزش ادامه دانلود پس از انقضای لینک مستقیم

حتما تا کنون برای شما این اتفاق افتاده که وسط دانلود یک فایل  ، دانلود متوقف بشه و نرم افزار دانلود منیجر لینک قبلی را شناسایی نکنه و شما مجبور به ایجاد مجدد لینک  و انجام دانلود از ابتدا شوید ؟

مخصوصا وقتی شما یک فایل چندصد مگابایتی را تا نیمه دانلود کرده اید استفاده از این آموزش برای شما سودمند خواهد بود .

قبل از هرچیز باید بدانید معمولا این اتفاق زمانی می افته که آی پی شما در حین دانلود تغییر کنه و یا لینک مستقیم دانلود منقضی بشه و لینکی که برای شما ایجاد شده به یکباره از بین بره و برای سرور قابل شناسایی نباشه و خطا ۴۰۴ بده

برای جلوگیری از این اتفاق بهتره اولا همیشه از نرم افزار های دانلود مثل DAP یا IDM استفاده نمایید در ابن نرم افزارها برای هر فایل یک آدرس به عنوان آدرس فایل در Properties هر فایل ذخیره می شود.

برای اینکه بتوانید بعد از قطع دانلود و دریافت لینک مستقیم جدید از سایت ، ادامه  دانلود خود را داشته باشید کافیست پس از قطع شدن دانلود به سایت اصلی (بطور مثال سایت آپلودبوی) مراجعه کنید و برای آن فایل مجددا یک لینک مستقیم و جدید ایجاد کنید ، سپس لینک جدید را جایگزین آدرس قبلی فایل که در نرم افزار دانلود منیجر شما ذخیره شده است کرده و دکمه Resume download را بزنید تا دانلود شما ادامه پیدا کرده و نیاز به دانلود مجدد چندصد مگابایت نباشد .

 

a1

a2

a3

a4

a5

 

آین آموزش یک آموزش کلی هست و شما می توانید از این روش براحتی و  در همه نرم افزارهای دانلود استفاده کنید .

اگه متوجه نشدید سوال کنید تا پاسخ داده شود.

لینک های زیر را نیز در این زمینه می توانید مطالعه کنید:

بازیابی آدرس فایل در IDM

چگونه با IDM قابلیت ایست را به هر لینک دانلودی بدهیم؟

آموزش رفع تمام مشکلات دانلود نشدن فایل ها با IDM

4 comments

  1. سلام خسته نباشی ببخشید میشه قسمت ۱۶ رو درست کنید اخه تا۹۹ درصد دان میشه بعدش میزنه خطا و از اون روشیم ک توقسمت راهنما توضیح دادین استفاده میکنم ولی باز از اول شروع میشه ممنونم

    • چه سریال و چه قسمتی و چه کیفیت و سروری؟ اگه آموزش رو درست انجام بدین عمل میکنه.. سرور های دیگه هم موجود هست

  2. سلام خسته نباشید قسمت 8 رو دانلود کردم تا 99 درصد بعد اصلا فایل باز نشد دانلود کامل نمیشد کلوز کردم الان هر کار میکنم نمیتونم دوباره از همون 99 درصد دانلود کنم راهنمایی کنید لطفا

    • اگر resume کنید دانلود میشه..البته نت شما مشکل اگر داشته باشه ربطی به سرور سایت ما نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *