آخرین خبرها
Home » راه حل افزایش سرعت دانلود با نرم افزار IDM

راه حل افزایش سرعت دانلود با نرم افزار IDM

 برای سرعت بیشتر دانلود پیشنهاد اکید میشود از نرم افزار مدیریت دانلود قوی IDM استفاده کنید؛این نرم افزار را از اینجا دانلود کنید و با توجه راهنمای مربوطه در آن صفحه نصب نمایید. 
بعد از نصب برای افزایش سرعت دانلود با نرم افزار IDM مراحل زیر که در عکس توضیح داده شده را انجام دهید:



-بر روی Downloads در منو کلیک کنید. به قسمت Options بروید.

-با کلیک بر روی تب Connection گزینه ی Max. connection را مشاهده می کنید. مقدار آن را از ۸ به ۱۶ تغییر دهید. همچنین نوع اتصال را در قسمت Connection type به LAN 100MB/s تغییر دهید.
بر روی OK کلیک کنید و بعد از اون شاهد افزایش سرعت خواهید بود


ویدئوی آموزشی این ترفند

لینک های زیر را نیز در این زمینه می توانید مطالعه کنید:

بازیابی آدرس فایل در IDM

چگونه با IDM قابلیت ایست را به هر لینک دانلودی بدهیم؟

آموزش رفع تمام مشکلات دانلود نشدن فایل ها با IDM


***
***
***


آموزش رفع ایراد CRC Error در فایل های فشرده شده دانلودی با IDM


اگر احیاناً فایل‌های zip و یا rar به صورت چند تکه (Splitted) به دستتان رسیده باشد یا از اینترنت دانلود کرده باشید، ممکن است هنگام خارج کردن از حالت فشرده (Extract کردن) چنین پیغامی را مشاهده کنید:

مشخص است که از فایل شماره ۰۰۹ ایراد گرفته است! نوشته The volume is corrupt (این قسمت خراب است)در این مواقع راه حل چیست؟ آیا واقعاً آن فایل خراب است؟ساده است: به طور خلاصه، ابتدا بررسی می‌کنید که آیا واقعاً آن بخش مشکل دارد یا خیر! اگر قابل تعمیر (Repair) بود آن‌را تعمیر می‌کنید. اگر نبود، آن بخش را دوباره دانلود می‌کنید. اگر نمی‌توانستید به هر دلیلی دانلود کنید، از راه آخری که خواهم گفت استفاده می‌کنید:

۱- یافتن فایل خراب:به طور مثال مستندی که من در حال Extract کردن آن هستم، ۱۳۹ بخش است! پس نمی‌شود بر اساس حدس و گمان یک قسمت را دوباره دانلود کرد!
برای اینکه بفهمید کدام پارت خراب است، با WinRar (فقط این نرم افزار کمک می‌کند) روی فایل اول (part001.rar) کلیک راست کنید و Extract here را انتخاب کنید. (اگر WinRar را ندارید از اینجا با حجم ناچیز 3مگابایت دانلود کنید)
winRar شروع به اکسترکت کردن می‌کند و در حین انجام این کار، یکی یکی پارت‌هایی که خراب است را به صورت Error مثل تصویر بالا نشان می‌دهد. فقط پروسه را Cancel نکنید و اجازه دهید تا انتها همه را بررسی کند.
فرض کنید دو تا از قسمت‌ها را خراب معرفی کرد.

۲- تعمیر بخش‌های خراب:توجه کنید که اکثر مواقع (شاید در همه حالات) فایل مورد نظر خراب نیست. بلکه به دلایلی مثل مشکلات هارد یا رم و … بیت‌ها جا به جا شده است. پس موضوع قابل تعمیر است.برای تعمیر یک پارت که مشخص شده است خراب (Corrupt) است، ابتدا از منوی Start نرم افزار WinRar را باز کنید.سپس از منوی File گزینه Open را انتخاب کنید و آن قسمت (مثلاً part009.rar) را انتخاب کنید.اجازه دهید فایل به طور کامل خوانده شود. سپس از منوی Tools گزینه Repair archive را انتخاب کنید و OK کن
ید.

وین‌رار شروع به بازیابی (recover) اطلاعات خراب می‌کند و پس از چند دقیقه اعلام می‌کند که تعمیر شد یا خیر.
همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، قسمت ۱۰۶ از فایل‌های من خراب بود که WinRar توانست recover کند. (sector recoered یعنی سکتور بازیابی شد)اگر نوشت recover failed یعنی امکان ریکاور کردن وجود ندارد! پس مجبورید فایل را دوباره دانلود کنید.در جریان مستند ما ۸۰۰ فایل ۱۰۰ مگابایتی دانلود کردیم که ۶ فایل خراب بود. از این ۶ فایل، ۵ فایل بدون مشکل ریکاور شد و فقط یک فایل ریکاور نشد که مجبور شدیم دوباره دانلود کنیم.

۳- اگر امکان دانلود مجدد نبود؟ممکن است به هر دلیلی امکان دانلود مجدد نباشد. (مثلاً آن فایل از روی اینترنت پاک شده باشد)در این مواقع ناچارید از نرم افزار ۷zip برای خارج کردن فایل‌ها از حالت فشرده استفاده کنید.
البته: ممکن است به طور مثال در این فیلمی که مورد نظر ما بود، در یک لحظه که به آن فایل خراب می‌رسد، یک قطعی بسیار ناچیز مشاهده شود، اما هرگز متوجه نخواهید شد. البته اگر مثل ما، کارتان حساس است و به طور مثال می‌خواهید ویدئوها را به فرمت دیگر تبدیل کنید، مجبورید هر طور هست دوباره دانلود کنید، اما در ناچاری، بهترین حالت استفاده از ۷zip است. این نرم افزار مثل WinRar نیست که اگر یک بیت خراب بود، کلاً Extract نکند! خیر، سون زیپ تمام اطلاعاتی که قابل خواندن و اکسترکت کردن باشد را از حالت فشرده خارج می‌کند.برای دانلود آخرین نسخه از ۷zip اینجا کلیک کنید.

11 comments

  1. اگه سرعت رو از 16 بیشتر کنم مشکلی پیش نمیاد؟

    • مشکلی پیش نمیاد..از 16 به بیشتر در ورژن جدید نرم افزار اومده..قبلا وجود نداشت

  2. اینترنت دانلود منیجر من ورژن6.21 هستشو گزینه lan 100MB/s را ندارد ،کدوم گزینه رو باید بزنم؟کم سرعت -سرعت متوسط -پرسرعت

  3. سلام میشه بگید چطو از gem دانلود میکنید من عشق ممنوع رو میخوام

    • عزیز اگر روش کارو بگیم که دیگه ما سایت داری نمیکردیم!! عشق ممنوع کیفیت720 در حال اماده سازیه..روزانه30 قسمت در سرور وی ای پی قرار میگیره

      • اگه شما بگیرید ما از خدامونه یعنی شما همه سریالهای قدیمی رو دوباره قرار میدی ؟ مث از بوسه تا عشق . . . تاکستان اصلیه . . . و مستندهای جم لایف ؟

        • به مرور ان شالله..دانلود از سایت جم کاری زمان بر و وقت گیره..فعلا عشق ممنوع و سپس ایزل

  4. با سلام برای دانلود یه سریال مثلا غنچه های زخمی دیگه با دانلود منیجر نمیتونم دان کنم وقتی vip رو میزنم با خود بارگیری کروم دان میشه ممکنه بگین چطور با دانلود منیجر دان کنم

    • ***آموزش دانلود از طریق کامپیوتر:
      اگر با کامپیوتر و لپ تاپ هستید internet donwload manager نصب کنید .
      برای وارد کردن رمز در کامپیوتر به روش زیر عمل کنید :
      برای این کار باید وارد تنظیمات نرم افزار شوید ، بدین منظور بر روی آیکون Options کلیک کنید.
      در پنجره باز شده وارد سربرگ Sites Logins شوید ، سپس دکمه New را بزنید و در پنجره باز شده اطلاعات را بدین صورت وارد کنید.
      بخش Server\Patch : آدرس سایت که میشه ادرس سایت VIP ما که شما اکانت خریداری کردید یعنی: http://1448vip.xyz/
      User : نام کاربری اکانتتان
      Password : پسورد اکانتتان
      سپس Ok کنید. سپس لینکهای دانلود را از وبسایت دانلود به داخل دانلود منیجر بکشید(درگ کنید) یا لینک را کپی و در IDM پیست کنید. تا دانلود انجام گیرید.
      **آموزش دانلود از طریق موبایل و تبلت اندرویدی:
      اگر با موبایل یا تبلت دانلود می کنید نرم افزار ADM نصب کنید .
      لینک دانلود را کپی کنید و درADM پیست کنید.یا اینکه روی لینک کلیک کردید از شما سوال میکند با چه اپی دانلود شود و شما ADM را انتخاب میکنید.. سپس خود اپ از شما یوزر و پسوورد را سوال میکند یا در مرورگر داخلی ADM صفحه اشتراک ورود وی ای پی باز میشود..در در هرکدام از حالات شما مشخصات خود را وارد کرده و سپس میبیند که دانلود شروع میشود.
      اگر دانلود شروع نشد از صف دانلود لینک دانلود که در حال انتظار هست استارت کنید تا دانلود انجام گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *